Ugrás a tartalomra

Nyaralás, külföldi munkavállalás a szigorított határátlépés fényében

2020.07.13
15:49
17:40
Forrás
Pannon RTV
Messze elmarad a Horgos-Röszke autópálya-határátkelőhelyen a korábbi években tapasztalt csúcsforgalom.

Mint arról beszámoltunk, a Magyar Kormány tegnap szigorított a Magyarországra való belépés szabályain. Szerbia eszerint a sárga kategóriába tartozik, ezért a belépőket a határon egészségügyi vizsgálatnak vetik alá. Az eredménytől függetlenül a Szerbiából érkező magyar állampolgárok beléphetnek az országba, de kéthetes karanténba kell vonulniuk. A tranzitforgalomra és az árukereskedelemre nem vonatkoznak az új szabályok, amelyek július 15-én szerdán 0 órakor lépnek érvénybe.

Hétfő délután kevés volt az átutazó a szerb-magyar határátkelőkön. Azok utaztak csak főként, akik a szigorítások életbe lépése előtti utolsó pillanatban szeretnének valamilyen hivatalos ügyet intézni Magyarországon, bevásárolni, fürödni, illetve azok a magyar állampolgárok utaztak haza a tervezettnél előbb, akik valamely tengerparton nyaraltak, és szeretnék elkerülni a 14 napos karantént.

Dávid Ferenc Ceglédre tartott haza családjával Görögországból. "Kénytelenek voltunk péntek reggelről ugye hétfő reggelre áttenni az indulást Görögországból, amit nagyon sajnálunk, de nem akartunk ugye tesztet, teszt hátán, azért választottuk a korábbi utazást, mert még így szabadon és megkötöttség nélkül hazaérünk, azt csinálunk, amit akarunk."

A más országokban dolgozó, a nyárra Szerbiába hazalátogató vendégmunkások is előrehozták visszatérésüket az idegenbe. Az újvidéki Veljko Grujić Szlovákiában dolgozik. "Hallottuk, hogy új intézkedéseket vezetnek be, karantént, tehát még előtte vissza szeretnénk érni. Muszáj visszamennünk a munka miatt. Nem tudom, mennyire pontos az információm, de úgy tudom, szerdától nem mehetünk át."

A bajsai Fehér Adrián és családja most Szentesen él. Visszamennek, amíg ezt karantén nélkül megtehetik. "Azért is megyünk most vissza, mert kedd éjféltől lezárják a határt, csak a teszttel lehet átmenni."

Az ingázók még tanácstalanok.

A szerbiai állampolgárok kedd éjfélig, azaz szerda 0 óráig utazhatnak be bármilyen egészségügyi ellenőrzés nélkül Magyarország területére. Ezt követően azonban a munkavállaló ingázók még mindig abban bíznak, hogy a magyar közlönyben is megjelent, egy hatályos jogszabály alapján, a vajdasági magyar politikum és a magyar kormány megoldást találhat majd arra, hogy a munkavállalók szerda reggeltől is folyamatosan átjárhassanak majd magyarországi munkahelyeikre.

Két magyarkanizsai fiatalember, Csömör György és Papp Róbert egy ismert szegedi húsüzemben dolgoznak. "Abban bízunk, hogy mi ingázók tudunk továbbra is menni a munkahelyünkre, és akkor, hogy megmarad a munkahelyünk természetesen."

A Vajdasági Magyar Szövetség, ahogyan eddig, úgy ezután is mindent meg fog tenni a vajdasági magyar közösség egészségügyi és egzisztenciális érdekeinek védelméért - áll a párt vasárnap este közzétett Facebook-bejegyzésében. Azt írták, felvették a kapcsolatot Magyarország Kormányával és az illetékes hatóságokkal az ingázók és a mezőgazdasági idénymunkások érdekében, hogy megszülessenek azok a rendelkezések, amelyek július 15-től is garantálják korlátozásmentes belépésüket Magyarországra.

koronavirus
szigorított határátlépés
Horgos
Röszke
ingázók

Most

15:09, Frissítve: 16:18

Rendkívüli ellenőrzések az illegális halászat miatt

Egyre inkább növekszik a hal iránti kereslet a pravoszláv húsvét közeledtével. Ezzel párhuzamosan viszont az illegális halászati tevékenységek is felerősödnek, ezért a Vajdaság Erdői Közvállalat rendkívüli ellenőrzést hajt végre a vizeken.

Népszerű

Elhunyt Fehér Márta

Életének 48. évében, rövid, súlyos betegség után elhunyt Fehér Márta, a Hét Nap újságírója. 2017 óta volt tagja a Hét Nap szerkesztőségének, előtte 10 évig a Pannon RTV-ben dolgozott.