Ugrás a tartalomra

18:56
Forrás
Pannon RTV
Naša ekipa je u malom gradu na jugu Srbije od ponedeljka, a posetila je i Prihvatni centar.

Sve se više ljudi nalazi u Prihvatnom centru u Preševu, gde se ne prevoze povremeno samo migranti nagomilani na srpsko-mađarskoj granici, već se tu registruju i oni koji u Srbiju ulaze iz pravca Severne Makedonije, sakrivajući se u teretnim vozovima ili peške železničkom prugom.

Najveći Prihvatni centar u Srbiji, koji trenutno ima kapacitet od oko 1300 mesta formiran je na mestu nekadašnje fabrike duvana u Preševu, a trenutno se tu nalazi 520 ljudi. Njihov broj raste iz dana u dan, naime u proseku se svakodnevno tu registruje od 20 do 50 novih migranata koji ulaze na teritoriju Srbije preko granice sa Severnom Makedonijom, a ovo je mesto gde ih prvi put registruju. U poslednje vreme se većina ljudi izjašnjavaju kao Avganistanci.

Grad u gradu. Kreveti postavljeni po vojničkom redu, nameštene kabine za spavanje i improvizovani frizerski salon u kome se ilegalni migranti međusobno briju i šišaju.

Za ručak se postrojavaju tačno u 13 časova. Komesarijat za izbeglice Srbije obezbeđuje im tri obroka dnevno.

Pored Afganistanaca, većina su Pakistanci, Alžirci, Iračani, ljudi iz Bangladeša, Marokanci, a ima i Sirijaca - rekao je Isamedin Ramadani. Koordinator Prihvatnog centra u Preševu je dodao su tu isključivo muškarci, samci. Oni se registruju po dolasku, zatim se podvrgavaju detaljnom lekarskom pregledu i, ako se sumnja da imaju korona virus, stavljaju se u karantin. U suprotnom, mogu se slobodno kretati.

„Mnogo kratko se zadržavaju ovde i idu dalje. Dakle nije zatvoren tip kampa, otvoren je i ne možemo im zabraniti kretanje. Oni se zadržavaju ovde nekoliko dana i posle nastavljaju dalje."

A u većini slučajeva to je mađarska ili rumunska granica.

„Pokušao sam mnogo puta, možda čak i 62 puta, prema Mađarskoj i Rumuniji, ali svaki put su me vratili."

„Ne znam, samo želim da idem negde u Evropu. Austriju, Nemačku ili Italiju."

„Prvo sam otišao iz Avganistana u Iran, tamo sam proveo dve nedelje, zatim sam prešao tursku granicu, tamo sam ostao mesec dana i nastavio sam u Grčku. Odatle sam konačno za 25 dana stigao u Srbiju."

„Želimo da odemo u Italiju ili Nemačku, ali ponestalo nam je novca i ovde smo već oko godinu dana."

Tokom popodneva je u Preševo doveženo šest autobusa, oko 350 migranata, nagomilanih na srpsko-mađarskoj granici u zapadnoj Bačkoj, u Somboru i njegovoj okolini. Očekuje se da će Prihvatni centar za nekoliko dana biti u potpunosti popunjen.

Pannon Televízió
Pannon RTV
Preševo
presevói
preševói befogadóközpont

Najnovije

19:56, Frissítve: 20:08

Uređivanje zelenih površina u Novom Sadu

Tretman stabala oštećenih u nevremenu prošlog leta, orezivanje granja i ruža, košenje travnjaka, sadnja prolećnih cvetnih aleja. Zelene površine Novog Sada uređuju radnici Javno-komunalnog preduzeća „Gradsko zelenilo”.

Najčitanije

U Subotici se nastavlja asfaltiranje ulica

Trenutno se odvija asfaltiranje ulice Ernea Kuna u MZ Željezničko naselje i Ljermontove ulice u MZ Makova sedmica. Stanovnici su zadovoljni realizacijom dugo očekivane investicije.

Proleće izmamilo gorocvet u dolini Krivaje

U dolini reke Krivaje kod Lipara u centralnoj Bačkoj je autohtono stanište ovog zaštićenog, vizuelno privlačnog divljeg cveta. Ekološko društvo “Arkus” iz Bačke Topole je organizovalo šesti put šetnju kako bi skrenuli pažnju na retke biljne vrste.