Ugrás a tartalomra

Gužve na Paliću i drugog dana praznika

2019.05.02
17:32
18:09
Forrás
Pannon RTV
Zahvaljujući lepom vremenu na obali Palića danas je bilo više posetilaca nego juče. Mnogo je gostiju iz čitave zemlje, ali i iz Mađarske.

U ranim jutarnjim satima već se u redu čekalo na autobus „šesticu" koja je na svakih 15 minuta nosila izletnike iz Subotice ka Paliću.

U toplom sunčanu danu podjednako su uživali i stanovnici Zoološkog vrta, ali i posetioci. Gužve su bile i na dečijem igralištu, ali i na šetalištu oko životinja. Došle su cele porodice, i to ne samo iz Subotice i okoline, nego iz čitave Vojvodine i Srbije, ali je bilo mnogo posetilaca i iz Mađarske. Svi su sa velikim zanimanjem posmatrali životinje u parku. Tibor Aradi i njegova porodica došli su iz Mola. Kažu na Palić su ih  privukli Zoološki vrt i Luna rark.

U okolini Ženskog štranda mnogo je onih koji su koristili pedoline. Iznajmljivanje staje 500 dinara za pola sata, dok vožnja čamcem staje 300 dinara. Oni koji su se držali tla, mogli su obići obalu sa rikšama čije korišćenje na sat vremena staje 500 dinara. Anet Kovač je iz mađarskog grada Kečkemeta sa porodicom došla na izlet na Palić. „Ovde imamo prijatelje, juče smo došli da vidimo i ostali smo" kaže Anet kojoj se dopala atmosfera na Paliću. Njena ćerka se oprobala u vožnji električnih automobilića: „Probala sam mnogo toga. Sedela sam u vodenoj lopti, skakala na trambulini, na ringišpilu, sada ćemo da se vozimo na biciklu".

Oko podneva živa je pokazivala 23 stepena Celzijusa na Paliću, ali je neprestano duvao i vetar. Promenljivo vreme ipak je imalo uticaja na pojedine građane. Tokom prvog i drugog maja saradnici Službe hine medicinske pomoći koji su dežurali na Paliću kažu da srećom nisu imali mnogo posla. Većinom je pomoć tražena zbog kolebanja krvnog pritiska, što je posledice nagle promene vremena, bilo je nekoliko dehidratacija, kao posledica uzimanja previše alkohola a premalo vode za piće. Nije bilo slučajeva sa ozbiljnijim zdravstvenim problemima.

Kako se približavalo vreme za ručak sve više su rumeneli prasići i jagnjad na ražnju. Roštiljdžija Ivica Dimitrijević iz Kruševca ujutru u 9 časova postavio je prasiće na ražanj, tačno u podne bili su ispečeni. Pitamo ga šta je tajna dobrog prvomajskog prasećeg pečenja: „Prvo, da je prase dobro uhranjeno, potom ga samo osolim i ispečem. To je sva tajna". Sagovornik Panon RTV-a kaže da ne dodaje nikakve začine, i peče isključivo na ćumuru, kako bi zadržalo kvalitet. „Poslužujemo uz salatu, ljutu papriku, ko šta voli".

U Luna parku počev od najmlađih, svako je mogao naći zabavu za sebe. I drugog dana maja ispunjena su sva sedišta na ektremnim spravama, najhrabriji su seli na kružnu ljuljašku koja se penje gore dole u rasponu od 33 metra. Među hrabrima je i Igro Križan iz Kanjiže. „Uživao sam. Najviše u tome kada se penjemo, i onda spuštamo pa se ubrzava" kaže nam i dodaje da se uopšte nije bojao.

Prvomajski uranak ove godine na Paliću traje pet dana i posetioce očekuju sve do nedelje uveče.

Palić
Zoološki vrt
jezero
prvomajski praznici

Najnovije

Najčitanije

Počela turistička sezona na Paliću!

Zahvaljujući letnjim temperaturama mnogi izletnici su u poslepodnevnim satima došli na šetalište oko jezera, na terase ugostiteljskih objekata ili do poslastičarnica.

Da li će se ove godine saditi više soje?

Poljoprivrednici se žale na sušu, koja je vrlo neuobičajena za ovo doba godine. Prema vremenskim pokazateljima, u poređenju sa prosekom od poslednjih pedesetak godina, za trećinu manje padavina je bilo u mesecu februaru i martu.