Ugrás a tartalomra

Megnövekedett forgalom a magyar-szerb határátkelőhelyeken

2019.07.20
14:45
17:35
Forrás
MTI
A Nyugat-Európából hazatérő vendégmunkások és a nyaralók miatt ezen a hétvégén is torlódás alakult ki a magyar-szerb határátkelőhelyeken Magyarország kilépő oldalán.

A Tompa-Kelebia átkelőn a szombati nap folyamán legalább másfél kilométer hosszú volt a kocsisor, de a magyar és a szerb határszervek is hatékonyan kezelték a helyzetet, így általában egy, de legfeljebb másfél óra alatt át lehetett jutni Magyarországról Szerbiába, ellenkező irányban pedig nem volt várakozás.

Tompán csak néhány autó várakozott arra, hogy belépjen Magyarországra. A kilépő oldalon viszont legalább másfél kilométer hosszan torlódtak fel a járművek, többségükben török vendégmunkások utaztak haza. A négy kiléptető kapu mellett a belépő oldalon is két sávot kiléptetésre alakítottak ki, így összesen hat forgalmi sávban hagyhatták el Magyarországot Szerbia irányába az autósok, valamint egy sávban a buszok. A forgalomirányításba a tompai polgárőrség is besegített.

A Bács-Kiskun Megyei Rendőr-főkapitányság munkatársai irányították a járműveket egy-egy sávba, a cikázó motorosrendőrök pedig gondosan ügyeltek arra, nehogy valaki szemtelenül befurakodjon vagy előzzön.

A két határ közötti rész félig üres volt, mert a Szerbiába belépő oldalon is minden lehetséges sávot megnyitottak. Az útlevél- és vámvizsgálat Kelebián gyorsan haladt, a három beléptető kapu mellett a Szerbiából kilépő oldalon is egy sávot beléptetésre nyitottak meg. Mégis akadtak, akik befurakodtak mások elé.

Egyelőre még mindig csak a Szerbiába belépő oldalon alakul ki hétvégente torlódás, mert a legtöbben ilyenkor indulnak nyaralni, illetve szabadságukra, a nyugat-európai országokból. Az illetékesek azonban arra figyelmeztetnek, hogy július végétől már mindkét irányban jelentős torlódások lehetnek, hiszen egyesek még csak akkor mennek nyaralni, mások pedig már visszafelé tartanak majd Nyugat-Európába.

Az átutazók között meglepően sok a magyar rendszámú autós. Ami még meglepőbb, hogy többségük nem nyaralni megy, hanem a torlódások ellenére is ilyenkor veszik célba a szabadkai Ócskapiacot.

Fekete Györgyi, Dunaújváros, Magyarország: „Igazából mi fürödni jöttünk Kiskunhalasra, és tegnap este kitaláltam a rokonaimmal, barátaimmal, hogy ugorjunk át, mert már rég voltunk Szabadkán a vásárban, de arra nem gondoltunk, hogy most mennek haza a törökök.”

Mindszenti Énok, Nemesnádudvar, Magyarország: „Megyünk a szabadkai piacra, csak pont elkaptuk a dugónak a végét, pont a csúcsidőben érkeztünk. Bár itt voltunk már korábban, csak otthon hagytuk az útlevelet, és vissza kellett fordulni, ezért most így megjártuk.”

Dušan Laban, a Szabadkai Határrendőrség segédparancsnoka azt mondta, urai a helyzetnek, a szerb és a magyar határszervek szorosan együttműködve mindent megtesznek, hogy ne keljen sokat várakozni: „Nálunk négy forgalmi sávban folyik a beléptetés, tehát maximális kapacitással. Ami a várakozást illeti, jelenleg ez nagyjából 60 perc, vagyis egy óra. Ez összesen ennyi, figyelembe véve a magyarországi oldalon történő veszteglést a mi határellenőrzésünkig, tehát körülbelül egy órát kell várni.”

Mint már arról beszámoltunk, a jövő hét folyamán kísérleti jelleggel hosszabbított nyitvatartással, 7-től 22 óráig üzemel majd a Királyhalom-Ásotthalom és a Horgos2-Röszke2, az azt követő héten pedig 7-től 24 óráig a Bajmok-Bácsalmás határátkelőhely.

határ
határinfó
Horgos-Röszke
torlódás a határátkelőkön
torlódás
Kelebia-Tompa

Most

19:37, Frissítve: 19:54

Nem hadászati nukleáris gyakorlatot tart Oroszország

Arra utasította az orosz fegyveres erők vezérkarát Vlagyimir Putyin orosz elnök, hogy készüljön fel egy olyan hadgyakorlatra, amelyen nem hadászati nukleáris fegyverek használatát fogják gyakorolni - közölte az orosz védelmi minisztérium.

Népszerű

Mi drágul, mi nem?

Május elsejétől több luxustermék ára változik Szerbiában. Az áramért és a gázért ugyanannyit fogunk fizetni egész évben.