Ugrás a tartalomra

Busz vagy autó? Mivel menjünk nyaralni?

2017.07.13
14:09
2023.11.02
09:10
Kirándulás, nyaralás, üdülés. Autóbusszal vagy személygépkocsival. Örökös kérdés ez.

Amíg az autó kényelmesebb és egyszerűbb megoldásnak tűnik, addig a busz olcsóbb. Itt viszont nem csak rajtunk múlik, hogy hogy közlekedünk. Az utazásszervező szerint szigorú követelményeknek kell megfelelni a sofőröknek és a buszoknak is.

Iskolás gyerekeket szállító lengyel busz szenvedett szerencsétlenséget az Újvidék és Szabadka közötti autópályán Bácsfeketehegynél kedden. Egy idősebb férfi életét vesztette, 25 személy pedig megsérült.

Nem ritka az ilyen eset nyáron. Éppen ezért fontos, hogy mielőtt útnak indulunk körültekintően válasszuk ki az utazást szervező irodát. Az ár mellett azt sem árt megnézni, hogy milyen buszokkal szállítják a turistákat az üdülésre. Persze biztosra nem mehetünk sohasem.

Az úton bárhol és bármikor történhet baleset, de fő az elővigyázatosság. A társas utazások szervezőinek komoly törvénybeli rendeleteknek kell, hogy eleget tegyenek, amikor egy-egy utat kínálnak az érdeklődőknek.

Nebojša Jovanoić, utazásszervező, Újvidék: „Az autóbuszoknak, minden utazás előtt rendelkezniük kell műszaki bizonylattal, a törvény elég egyértelmű ebben a kérdésben, ezért turista kategóriába kell, hogy tartozzanak és műszakilag jónak kell lenniük. Nagy figyelmet kell erre fordítani, mert az utazások ideje hosszú, és mi, mint utazási iroda is figyelünk a szabályokra, annak ellenére, hogy nincs görögországi kínálatunk, de sok magyarországi utazást szervezünk, és mindegyiket autóbusszal.”

A kisgyerekes családok főleg kényelem szempontjából inkább a személygépkocsit választják az utazásokhoz, még annak árán is, hogy a sofőr számára fárasztó az út – mondta egy fiatal anyuka. „Volt, hogy volt kellemetlen tapasztalatunk, nem olyan szörnyű, de mégis kocsival megyünk, biztonságosabb.”

A szervezett utazásokat főleg a fiatalok élvezik, hiszen ők a barátkozás céljából is szeretik az autóbuszokat – mondta egy fiatal lány. „Megvan mindenkiben az a félelem mi van, ha mégis történik valami, de én úgy gondolom, hogy ez a bizalom elengedhetetlen ahhoz, hogy élvezzük az utazást, én szeretek utazni, szeretem magát az utat, nem csak hogy odaérjek valahova, hanem magát az utazást, nézelődök, esetleg alszom, ha hosszabb útról van szó és így könnyebben át lehet vészelni az utazást.”

Az egész évi feszített tempójú munka után, a megérdemelt pihenőt mindenki felhőtlenül szeretné tölteni. A nyár az utazások ideje, de örökös kérdés, hogy autóbusszal, vagy kocsival tegyük meg a nagy utat. Mindkettőnek van előnye és hátránya, de minden esetben íratlan szabály a figyelmes vezetés és a műszakilag jó állapotban levő jármű.

nyaralás. út
veszélyek
személyautó
busz

Kapcsolódó tartalmak

Most

20:56

Palicson is hódított a Semmelweis

Meghódította a mozikat Magyarországon a Semmelweis című film, erről tanúskodnak a magyar Nemzeti Filmintézet által még idén február közepén nyilvánosságra hozott adatok.
19:17, Frissítve: 19:24

Arany János-érmet kapott Takács Márta

A Magyar Tudományos Akadémia 197. közgyűlésén, Budapesten a külhoni magyar kutatók munkáját elismerő Arany János-érmet vehetett át dr. Takács Márta, a szabadkai Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar rendes egyetemi tanára.
16:43, Frissítve: 18:02

Amikor a bánáti szívósság sző nagy terveket

A majdányi régészeti lelőhelyet, a Dr. Batthyány-Strattmann László Művelődési Egyesület székházát, a törökkanizsai könyvtár épületét és az 1858-ban épült Szent György-plébániatemplomot tekintették meg a VMSZ politikusai.

Népszerű

Mi drágul, mi nem?

Május elsejétől több luxustermék ára változik Szerbiában. Az áramért és a gázért ugyanannyit fogunk fizetni egész évben.

Drágábbak a luxustermékek Szerbiában

Több luxustermék is megdrágult Szerbiában május elsejétől. Keddtől egy doboz cigarettáért is többet kell fizetnie a dohányosoknak, mint eddig. Ami viszont jó hír, hogy az áram és a gáz árának emelkedésétől idén már nem kell tartanunk.

Cápát fogtak Neum közelében

Veszélyeztetett és szigorúan védett cápafaj egy példányát fogott ki a napokban egy helyi horgász az Adriai-tengeren, a bosznia-hercegovinai Neum közelében.

Népszerűek a palicsi programok

Május másodikán is több ezren látogattak Palicsra, habár a borongós időjárás miatt nem volt akkora tömeg mint előző nap, amikor mintegy 40 ezer ember fordult meg a tóparton.