Ugrás a tartalomra

Nyomtatógépet nyertek iskolájuknak a kelebiai harmadikosok

2023.12.21
15:22
16:28
Forrás
Pannon RTV
Egy ötletes útikalauzt készítettek, amelyben beszámoltak az újvidéki kirándulásról, amit az MNT szervezett a gyerekeknek.

A szabadkai Széchenyi István Általános Iskola kelebiai harmadikosai izgatottan várták a pályázaton megnyert fődíjat, a nyomtatót. Lelkesen meséltek az újvidéki kirándulásról, és megmutatták, hogyan jelenítették meg élményeiket a könyv formájú pannón.

Hegedűs Kiara: „Újvidéken legjobban az tetszett, hogy voltunk az emeletes buszon, meg hogy voltunk egy sötét barlangban, nagyon izgalmas volt.”

Szloboda Máté: „Nekem a vár tetszett a legjobban, a lőrések, meg ahogyan a vár szélén mentünk, leláttunk a Dunára, hajókat láttunk.”

Szabó Cibolya Flórián: „A várnál az óratorony tetszett, hogy fordítva jártak a mutatók, nekem az tetszett a legjobban. Meg szépen nézett ki.”

Az újvidéki kirándulás után a kelebiai csapat azonnal ötletelni kezdett, hogyan lehetne minél érdekesebben bemutatni az élményeiket.

Gál Angéla, osztálytanító: „Mi útinaplót készítettünk, tehát összehajtható, amiben elrejtettünk egy pici könyvet is a beteg kislányunknak, hogy megnézhesse. Megjelenítettük az útvonalunkat, hol jártunk. Amikor kihajtjuk a naplót, akkor kiugrálnak belőle azok a helyszínek, ahol jártunk: a múzeum, városközpont, templom.”

Az MNT a korábbi években is megszervezte a harmadikos és negyedikes diákok számára a kirándulásokat, ez azonban a covid miatt szünetelt egy ideig. Májusban értesítették az iskolákat arról, hogy ismét megszervezik a kirándulásokat Újvidékre, illetve Belgrádba. Ezután képzőművészeti pályázatot hirdettek a témában.

Fremond Árpád, az MNT elnöke: „Örülünk annak, hogy 32 iskola jelentkezett a pályázatunkra közel 90 pályamunkával. Csináltunk egy internetes szavazást is, ahol a közönség döntötte el, melyek a legszebb pályamunkák. A gunarasi és a magyarkanizsai gyerekek szerepeltek kiemelkedően, illetve a Magyar Nemzeti Tanácson belül egy zsűrit is létrehoztunk, akik pedig úgy döntöttek, hogy a legjobb munkákat a felsőhegyi és a kelebiai diákok készítették.”

Az összes beérkező pályaműből egy naptárat is készít majd az MNT a 2024-es évre, amellyel kedveskedni szeretne minden olyan iskolának, intézménynek, melyekkel együttműködik.

MNT
plakátpályázat
Széchenyi István Általános Iskola
Fremond Árpád

Kapcsolódó tartalmak

Most

20:54

Kiránduljunk a Fruška gorára!

A hétvégén a hagyományos Fruška gora-i maraton zajlott, pár nappal később pedig már a majálisra készülnek a Fruška Gora Nemzeti Parkban és más kirándulóhelyeken is Újvidék környékén.
19:49, Frissítve: 20:12

A muzslyai nyugdíjasok majálisozása

Muzslyán két nyugdíjas egyesület működik. Együtt több mint háromszáz tagjuk van és közös otthonuk az egyik legmozgalmasabb hely Muzslyán. Így lesz ez május elsején is. Az előkészületek már ma délután elkezdődtek.
18:04, Frissítve: 19:36

Május elsején lép pályára a Spartacus

A pancsovai Železničart fogadja a szabadkai Spartacus labdarúgó klub a szerbiai labdarúgó szuperliga 33. fordulójában. A mérkőzés este fél hétkor kezdődik a Városi Stadionon.
17:40, Frissítve: 17:53

Aki bús szívvel énekelt

Ötven éve, harminc éves korában hunyt el az egyik legnagyobb és legtehetségesebb magyar énekes: Szécsi Pál.

Népszerű

Elhelyezték az utolsó sínpárt Szabadka és Újvidék között

Gőzerővel haladnak a Belgrád-Budapest gyorsvasút Szabadka és Újvidék közötti szakaszának építkezési munkálatai. Ma délután Topolyánál lerakták a két vajdasági város között húzódó sínpár utolsó elemét, így a fővonal összekötöttnek tekinthető.

Előmajálisozott Horgos

Az egész napos rendezvényen családok, baráti társaságok, fiatalok és idősek egyaránt jól érezték magukat, mivel számos program közül válogathattak az érdeklődők. A rendezvény célja a közösség összekovácsolása, a barátkozás és a szórakozás.