Ugrás a tartalomra

A horgászok rajtra készek, lassan indul a horgászidény

2021.02.28
10:36
16:04
Forrás
Pannon RTV
Lassan beindul a horgászidény a Tiszán. A kora tavaszi horgászatok sikeressége általában pengeélen táncol. A változó időjárási tényezők és a még hideg víz miatt nem lehet biztosra menni ilyenkor.

A jó idő beköszöntével egyre több horgászt lehet látni a Tisza-mentén, így Moholon is. A tavasz közeledtével előkerülnek a pecafelszerelések és ismét kedvenc időtöltésüknek hódolhatnak a horgászok. Sajnos a tavalyi évben több esemény és verseny is elmaradt a pandémia miatt, ezt az időt azonban székhelyük szépítésére fordították a moholi Sporthorgászok Egyesületének tagjai.

Bárány Attila a Mohol Sporthorgász Egyesület elnöke: „Egyesületünk fejlesztésén dolgoztunk. Kisebb csoportos munkaakciók sorozatával székhelyünket próbáltuk szebbé tenni, ezt amit látunk itt lenn a Tisza parton. Egy teraszt építettünk az épületünk mögé, a mellé egy kis konyhát is berendeztünk, hogy minél kulturáltabb körülmények között tudjuk megszervezni a rendezvényeinket.”

A terasz kialakítása mellett folyamatban van a székház körüli rész parkosítása is. Az egyesület elnöke a horgászási körülményekről is beszélt. Elmondta, hogy jelenleg a Tisza magas vízállása, valamint a zavaros víz nem kedvez a horgászoknak: „Van egy horgásztavunk lent a Budzsáki-tó, ott is van egy nagy mólónk, amit fel kell újítanunk. Menni fog az idén kétszeres halasítás, oda is, tehát tavaszra szintén teszünk bele pontyot, őszre pedig ha sikerül akkor ragadozó halakat fogunk telepíteni.”

Az idén a fennállásának 20. évfordulóját ünneplő egyesület jelenleg 385 tagot számlál. Legnagyobb bevételük a horgászengedélyek eladásából folyik be, mindemellett Ada község önkormányzata is jelentős összeggel támogatja az egyesület munkáját.

horgászat
Mohol
Mohol Sporthorgász Egyesület
Bárány Attila

Kapcsolódó tartalmak

Most

Népszerű

Elhunyt Fehér Márta

Életének 48. évében, rövid, súlyos betegség után elhunyt Fehér Márta, a Hét Nap újságírója. 2017 óta volt tagja a Hét Nap szerkesztőségének, előtte 10 évig a Pannon RTV-ben dolgozott.